Regulamin Sklepu Dstreet.pl
REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
ORAZ
DOKONYWANIA ZAKUPÓW W SKLEPIE INTERNETOWYM WWW.DSTREET.PL
(dalej: „Regulamin”)
Niniejszy Regulamin określa zasady sprzedaży prowadzonej przez D-TEX sp. z o.o. z siedzibą w Wieluniu przy ul. Jana Długosza 5, 98-300 Wieluń wpisanej do rejestru przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy dla Łodzi Śródmieścia w Łodzi XX Wydział Gospodarczy KRS pod numerem 0000687728, NIP 8322080434, adres korespondencji elektronicznej: sklep@dstreet.pl, posiadającą numer telefonu 42 278 44 44 (dalej jako: Sprzedawca lub D-TEX), za pośrednictwem sklepu internetowego https://dstreet.pl/, zwanego dalej: „Sklepem”) oraz określa zasady świadczenia przez D-TEX usług nieodpłatnych drogą elektroniczną.
SPIS TREŚCI:
- Definicje
- Postanowienia ogólne
- Przetwarzanie danych osobowych
- Procedura rejestracyjna
- Rejestracja uproszczona
- Zasady dokonywania zakupów
- Reklamacje
- Procedura reklamacyjna
- Odstąpienie od Umowy Sprzedaży
- Rozwiązanie umowy o prowadzenie Konta (usunięcie Konta)
- Reklamacje dotyczące Umowy o świadczenie usług [nie dotyczy umowy sprzedaży]
- Usługi nieodpłatne świadczone drogą elektroniczną
- Postanowienia końcowe
Definicje
- Dzień Roboczy – oznacza każdy dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Dostawa – oznacza czynność faktyczną polegającą na dostarczeniu Klientowi przez Sprzedawcę, za pośrednictwem Dostawcy, Towaru określonego w Zamówieniu, za zapłatą opłat związanych z wykonaniem umowy przewozu Towaru do Klienta.
- Dostawca – oznacza podmiot, z którym współpracuje Sprzedawca w zakresie dokonywania Dostawy Towarów – lista tych podmiotów znajduje się na stronie internetowej http://www.dstreet.pl.
- Formularz Kontaktowy – oznacza usługę elektroniczną umożliwiającą wysłanie za pomocą formularza umieszczonego na Stronie Internetowej Sklepu wiadomości do Sprzedawcy.
- Formularz Rejestracyjny – oznacza formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający utworzenie Konta Klienta.
- Formularz Zamówienia – oznacza Usługę Elektroniczną, interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Towarów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Hasło – oznacza ciąg znaków literowych, cyfrowych lub innych wybranych przez Klienta podczas Rejestracji w Sklepie konieczny do zabezpieczenia dostępu do Konta Klienta.
- Klient – oznacza (1) osobę fizyczną, która ukończyła 18 lat posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy właściwe, także osobę fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych, która ukończyła 16 rok życia w zakresie, w jakim mogą nabywać prawa i zaciągać zobowiązania, zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa; (2) osobę prawną; (3) jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, której przepisy właściwe przyznają zdolność prawną; albo (4) osobę fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej – która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
- Konsument – oznacza osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Konto Klienta – oznacza Usługę Elektroniczną, oznaczoną indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Usługobiorcę zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane podane przez Usługobiorcę oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie Internetowym.
- Login – oznacza adres e-mail Klienta podany podczas tworzenia Konta Klienta.
- Newsletter, SMS-Newslettera – oznacza Usługę Elektroniczną, elektroniczną usługę dystrybucyjną świadczoną przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail i w formie wiadomości sms przesyłanej na telefon komórkowy, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Usługobiorcom automatyczne otrzymywanie od Usługodawcy cyklicznych treści kolejnych edycji Newslettera, SMS-Newslettera zawierającego informacje o Towarach, nowościach i promocjach w Sklepie Internetowym.
- Przedsiębiorca – oznacza Klienta niebędącego Konsumentem.
- Przedsiębiorca jednoosobowy działający na prawach Konsumenta – oznacza osobę fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Regulamin – oznacza niniejszy regulamin Sklepu Internetowego.
- Rejestracja – oznacza czynność faktyczną dokonaną w sposób określony w Regulaminie, wymaganą dla korzystania przez Klienta ze wszystkich funkcjonalności Sklepu.
- Sklep Internetowy, Sklep – oznacza sklep internetowy Sprzedawcy i Usługodawcy dostępny pod adresem internetowym: http://www.dstreet.pl.
- Sprzedawca i Usługodawca – oznacza przedsiębiorcę D-TEX sp. z o.o. z siedzibą w Wieluniu przy ul. Jana Długosza 5, 98-300 Wieluń wpisanej do rejestru przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy dla Łodzi Śródmieścia w Łodzi XX Wydział Gospodarczy KRS pod numerem 0000687728, NIP 8322080434, adres korespondencji elektronicznej: sklep@dstreet.pl, posiadającą numer telefonu 42 278 44 44.
- Towar – oznacza rzecz sprzedawaną Klientowi przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu po zapłacie ceny.
- Treści – elementy tekstowe, graficzne lub multimedialne, w tym utwory w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych jakie są zaprezentowane i rozpowszechniane w ramach Sklepu lub w ramach Newslettera.
- Trwały nośnik – oznacza materiał lub narzędzie umożliwiające Konsumentowi lub Przedsiębiorcy przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci. Przesłana przez Sprzedawcę korespondencja elektroniczna, zapisana na twardym dysku komputera Konsumenta bądź Przedsiębiorcy stanowi trwały nośnik.
- Umowa Sprzedaży – oznacza umowę sprzedaży, zawierana z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość i dotycząca sprzedaży przez Sprzedawcę na rzecz Klienta Towarów za zapłatą Ceny powiększonej o ewentualne opłaty związane z wykonaniem umowy przewozu Towaru do Klienta.
- Umowa o świadczenie usług – oznacza umowę dotyczącą świadczenia usług drogą elektroniczną.
- Usługa Elektroniczna – oznacza usługę świadczoną drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu Internetowego. Usługodawca świadczy nieodpłatnie usługi: Formularza Kontaktowego, Prowadzenie Konta Klienta, Wysyłania Newslettera do Klienta.
- Usługobiorca – oznacza (1) osobę fizyczną posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy właściwe, także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osobę prawną; albo (3) jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, której przepisy właściwe przyznają zdolność prawną; - korzystającą lub zamierzającą korzystać z Usługi Elektronicznej.
- Wystawianie Opinii – oznacza Usługę Elektroniczną udostępnioną w Sklepie mającą na celu umożliwienie przesyłania subiektywnych i indywidualnych informacji o Towarach, stanowiącą usługę cyfrową w rozumieniu ustawy o prawach konsumenta.
- Zamówienie – oznacza oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Towaru ze Sprzedawcą.
Postanowienia Ogólne
- Regulamin określa warunki świadczenia usług drogą elektroniczną przez Usługodawcę oraz sposób zawierania umów sprzedaży Towarów między Klientem i Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
- Wymagania techniczne dotyczące oprogramowania niezbędnego do obsługi Sklepu: (1) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; (2) dostęp do poczty elektronicznej; (3) przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w wersji 17.0 i wyższej lub Internet Explorer w wersji 10.0 i wyższej, Opera w wersji 12.0 i wyższej, Google Chrome w wersji 23.0. i wyższej, Safari w wersji 5.0 i wyższej; (4) zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024x768; (5) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików „cookies” oraz obsługi Javascript.
- Wszelkie prawa do Sklepu, w tym majątkowe prawa autorskie oraz prawa własności intelektualnej należą do Sprzedawcy.
- Sprzedawca stosuje mechanizm plików „cookies". Pliki „cookies” zapisywane są w przeglądarce internetowej. Po odebraniu pliku "cookie" przez przeglądarkę internetową, odsyła je ona jako informację dodatkową z powrotem na serwer przy każdorazowym wejściu na stronę Sklepu. Serwer internetowy tworzy dla każdego Klienta własny plik "cookie". Jedynie w sytuacji, gdy pliki "cookies" są aktywne, możliwe jest korzystanie ze wszystkich funkcji w Sklepie. Więcej informacji na ten temat znajduje się w Polityce Prywatności na stronie internetowej http://www.dstreet.pl.
- Do złożenia Zamówienia w Sklepie oraz w celu korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Usługodawcę wymagane jest posługiwanie się kontem poczty elektronicznej.
- Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści bezprawnych, naruszających obowiązujące przepisy oraz wykorzystywanie Sklepu w sposób sprzeczny z prawem lub w sposób naruszający prawa osób trzecich.
- Korzystanie z sieci Internet niesie ze sobą zagrożenia ujawnienia treści osobom, do których nie są one skierowane. Sprzedawca rekomenduje korzystanie z programów antywirusowych na urządzeniach, z których korzysta Klient.
- Klient jest zobowiązany do:
- a) podawania w udostępnionych w ramach Sklepu formularzach wyłącznie prawdziwych i aktualnych danych;
- b) aktualizowania danych osobowych, podanych w związku z zawarciem Umowy o świadczenie usług oraz zawarciem Umowy sprzedaży;
- c) korzystania z funkcjonalności Sklepu w sposób niezakłócający ich funkcjonowania oraz w sposób zgodny z przepisami obowiązującego prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z przyjętymi w danym zakresie zwyczajami i zasadami współżycia społecznego;
- d) niepodejmowania działań jak wskazane poniżej:
- i. umieszczanie w Sklepie jakichkolwiek treści naruszających przepisy prawa, dobre obyczaje lub naruszający dobra osobiste osób trzecich (zakaz umieszczania treści o charakterze bezprawnym);
- ii. wykonywanie czynności powodujących ingerencję w zasady lub techniczne aspekty funkcjonowania Sklepu;
- iii. modyfikowanie treści prezentowanych w Sklepie;
- iv. przekazywanie nazwy Klienta lub Hasła jakimkolwiek osobom nieupoważnionym;
- v. naruszanie jakichkolwiek ograniczeń obowiązujących geograficznie bądź terytorialnie;
- vi. wykorzystywanie zasobów i funkcji Sklepu w celu prowadzenia przez Klienta działalności, która naruszałaby interes Sprzedawcy, m.in. zamieszczanie treści niezwiązanych z działalnością Sprzedawcy lub treści mogących wprowadzić w błąd;
- vii. przełamywanie zabezpieczeń Sklepu bądź inne działania na szkodę Sprzedawcy.
Przetwarzanie danych osobowych
- Spółka D-TEX sp. z o.o. z siedzibą w Wieluniu (98-300), przy ul. Jana Długosza 5 wpisana do ewidencji działalności gospodarczej przez Sąd Rejonowy Łódź – Śródmieście, XX Wydział Gospodarczy Krajowego rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000687728, posiadająca NIP 8322080434, REGON 367847166 jest Administratorem danych osobowych Klientów i przetwarza dane osobowe uzyskane za pośrednictwem strony internetowej: https://dstreet.pl/, zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanym dalej „Rozporządzeniem RODO”
- Szczegółowe informacje dotyczące ochrony danych osobowych realizowanej przez Sprzedawcę znajdują się w Polityce Prywatności na stronie http://www.dstreet.pl.
- Akceptacja niniejszego Regulaminu oraz Polityki Prywatności oznacza zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z treścią wskazanych powyżej dokumentów.
Procedura rejestracyjna
- W celu utworzenia Konta Klienta, Klient obowiązany jest dokonać nieodpłatnej Rejestracji na stronie internetowej http://www.dstreet.pl.
- Klient dokonując rejestracji na stronie internetowej oświadcza, że ma ukończone co najmniej 16 lat. Osobie, która nie ukończyła co najmniej 16 roku życia, nie przysługuje prawo do utworzenia Konta Klienta.
- W celu Rejestracji, Klient wypełnia Formularz Rejestracyjny udostępniony przez Usługodawcę na stronie internetowej Sklepu i przesyła Usługodawcy wypełniony formularz rejestracyjny poprzez kliknięcie na pole „Zarejestruj konto”. Podczas Rejestracji Klient ustala indywidualny Login i Hasło.
- W trakcie Rejestracji, Klient ma możliwość zapoznania się z Regulaminem, akceptując jego treść poprzez oznaczenie odpowiedniego pola w formularzu.
- Po zarejestrowaniu się w Sklepie, każdorazowe logowanie odbywa się przy użyciu danych podanych w Formularzu Rejestracyjnym.
- Z chwilą przesłania potwierdzenia o utworzeniu Konta Klienta przez Usługodawcę na adres korespondencji elektronicznej Klienta podany w Formularzu Rejestracyjnym, zostaje zawarta z Klientem Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną – usługa prowadzenia Konta Klienta i usługa udostępniania Formularza Kontaktowego. Klient tym samym uzyskuje możliwość dostępu do Konta Klienta i do dokonywania zmian danych podanych w podczas Rejestracji. Usługa świadczona jest nieodpłatnie.
- W trakcie Rejestracji, Klient ma możliwość wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu otrzymywania na podany adres e-mail Newslettera zawierającego informacje handlowe od Sprzedawcy i otrzymania na podany numer telefonu komórkowego SMS-Newslettera zawierającego informacje handlowe od Sprzedawcy.
Rejestracja uproszczona
- Klient ma możliwość dokonania zakupu jako tzw. „Gość” bez dokonywania pełnej rejestracji w sytuacji telefonicznego złożenia Zamówienia, bądź poprzez złożenie Zamówienia na stronie internetowej http://www.dstreet.pl wybierając opcję „Zakup jako Gość”.
- Dokonując zakupu jako tzw. „Gość” Klient oświadcza, że ma ukończone co najmniej 16 lat. Osobie, która nie ukończyła co najmniej 16 roku życia, nie przysługuje prawo dokonania zakupu w sposób określony w niniejszym paragrafie.
- W przypadku dokonania zakupu jako Gość dla Klienta zakładane jest konto z minimalna ilością danych koniecznych do realizacji Zamówienia. Sprzedawca nie ma możliwości realizacji Zamówienia Klienta bez założenia dla niego konta. Po założeniu Konta dla Klienta, dane umożliwiające dostęp do Konta zostaną wysłane w oddzielnej wiadomości e-mail na adres poczty elektronicznej Klienta.
- Gość, po realizacji Zamówienia może zgłosić Sprzedawcy żądanie usunięcia jego Konta Klienta za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@dstreet.pl albo w formie pisemnej na adres Sprzedawcy wskazany w niniejszym Regulaminie. Realizacja żądań następuje na zasadach określonych w § 12 ust. 5 Regulaminu.
Zasady dokonywania zakupów
- Informacje o Towarach stanowią zaproszenie do zawarcia umowy.
- Informacje o Towarach nie stanowią ofert w rozumieniu przepisów właściwych.
- Klient składając Zamówienie za pomocą mechanizmów dostępnych na internetowych stronach Sklepu (Formularz Zamówienia), składa ofertę zakupu określonego Towaru na warunkach wskazanych w jego opisie.
- Klient może składać Zamówienia na Towary dostępne w Sklepie jako Klient zarejestrowany (po zalogowaniu się na Konto Klienta) lub jako tzw. „Gość” (zakup z ograniczoną rejestracją).
- Ceny Towarów zamieszczone na stronie internetowej Sklepu:
- a) zawierają podatek od towarów i usług (VAT) i podawane są w złotówkach. (PLN);
- b) nie zawierają kosztów dostawy. Koszty dostawy zależą od sposobu dostarczenia Towaru do Klienta, a także od wartości oraz wielkości Zamówienia i podawane są przy podsumowaniu Zamówienia.
- W celu złożenia Zamówienia, Klient powinien:
- a) wybrać Towar, którego kupnem jest zainteresowany, a następnie kliknąć przycisk „Dodaj do koszyka” lub ikonę koszyka, przy czym w razie chęci zakupu kilku Towarów czynność tą należy powtórzyć dla każdego z wybieranych Towarów z osobna; wyboru można dokonać także klikając na przycisk (+) lub (-) przy wybranym Towarze,
- b) po zakończeniu procesu wyboru Towarów przejść do „Koszyka” (przycisk „Pokaż Koszyk”), a następnie „Przejdź dalej” i zalogować się na swoje Konto Klienta bądź zaakceptować Regulamin Sklepu (w przypadku Klienta dokonującego zakupu jako Gość i potem:
- wybrać sposób dostarczenia Towaru i formę płatności,
- wpisać dane odbiorcy Zamówienia oraz adres, na który ma nastąpić dostawa Towaru.
- wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane do odbioru Zamówienia;
- kliknąć przycisk „Potwierdź zakup z obowiązkiem zapłaty”.
- Całkowity koszt Zamówienia (tj. cena Towaru wraz z kosztami Dostawy) wskazany jest w Koszyku przed kliknięciem przycisku „Potwierdź zakup z obowiązkiem zapłaty” przez Klienta.
- Po złożeniu Zamówienia, na adres korespondencji elektronicznej Klienta lub na adres Klienta wskazany na Koncie Klienta zostanie wysłane potwierdzenie złożenia Zamówienia oraz informacja o przyjęciu Zamówienia do realizacji bądź występujących przeszkodach w realizacji.
- Oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu Zamówienia do realizacji stanowi jednocześnie potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży pomiędzy Sprzedawcą a Klientem.
- Po zawarciu Umowy Sprzedaży, Sprzedawca potwierdza jej warunki, przesyłając je (na trwałym nośniku) na adres korespondencji elektronicznej Klienta lub na adres Klienta wskazany na Koncie Klienta.
- Termin realizacji Zamówienia jest podawany indywidualnie przy każdym Towarze poprzez wskazanie ilości dni.
- W przypadku braku w Sklepie zamówionego Towaru lub braku możliwości realizacji Zamówienia Klienta z innych przyczyn, Sprzedawca poinformuje Klienta o zaistniałej sytuacji, wysyłając wiadomość elektroniczną na wskazany przez Klienta adres korespondencji elektronicznej lub na adres Klienta wskazany na Koncie Klienta albo podczas składania Zamówienia. W braku danego dostępności Towaru po złożeniu Zamówienia i zawarciu Umowy Sprzedaży, Klient może odstąpić od Umowy Sprzedaży.
- Ceny Towarów nie zawierają informacji odnośnie kosztów Dostawy i innych kosztów, które Klient będzie zobowiązany ponieść w związku z Umową Sprzedaży.
- O wszelkich kosztach związanych z Zamówieniem Klient będzie informowany przy wyborze sposobu Dostawy i składaniu Zamówienia.
- Płatność jest dokonywana w formie przelewu bankowego (przycisk „Płatność przed wysyłką”) poprzez jedną z dostępnych form płatności bądź gotówką (przycisk „Płatność przy odbiorze”). W przypadku płatności przed wysyłką realizacja Zamówienia zostanie rozpoczęta po otrzymaniu przez Sprzedawcę informacji o dokonanej przez Klienta płatności (poprzez jedną z dostępnych form płatności) oraz po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia.
- Klient jest informowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie potwierdzenia o złożeniu Zamówienia o terminie w jakim jest zobowiązany dokonać płatności za złożone Zamówienie.
- W przypadku, gdy Klient nie zapłaci za Zamówienie w terminie, o którym mowa w ust. 16 niniejszego Regulaminu, Sprzedawca wyznacza Klientowi dodatkowy termin oraz informuje Klienta na trwałym nośniku, iż po bezskutecznym upłynięciu dodatkowego terminu, Sprzedawca odstąpi od Umowy Sprzedaży. Oświadczenie odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, Sprzedawca prześle Klientowi na trwałym nośniku na wskazany przez Klienta adres korespondencji elektronicznej lub na adres Klienta wskazany na Koncie Klienta albo podczas składania Zamówienia.
- Dostawa ma miejsce na terytorium Polski bądź za granicą na terytorium Państw wskazanych na stronie internetowej http://www.dstreet.pl jako przesyłki międzynarodowe.
- Sprzedawca zamieszcza na stronie internetowej Sklepu informację o terminie w jakim nastąpi nadanie przesyłki z przedmiotem Zamówienia. Powyższa informacja to orientacyjny czas liczony od momentu przyjęcia Zamówienia do realizacji do chwili wysłania Towaru Klientowi. Czas realizacji Zamówienia jest podawany z uwzględnieniem terminu skompletowania zamówionych Towarów oraz uzależniony jest od ich dostępności.
- Sprzedawca oświadcza, że dostarczany Towar będący przedmiotem Umowy Sprzedaży nie posiada wad.
- Zamówione Towary są dostarczane na adres Klienta za pośrednictwem Dostawcy na adres wskazany w formularzu Zamówienia lub Koncie Klienta.
- Podanie przez Klienta błędnego lub niepełnego adresu dostawy może spowodować wydłużenie czasu dostawy lub jej brak.
- W dniu wysłania Towaru do Klienta, Sprzedawca przesyła informację na adres korespondencji elektronicznej Klienta potwierdzającą nadanie przesyłki.
- Klient ma obowiązek sprawdzenia doręczonego Towaru, a w razie stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki ma prawo żądać od przedstawiciela Dostawcy spisania protokołu doręczenia zawierającego opis uszkodzeń.
- Sprzedawca, dołącza do przesyłki będącej przedmiotem Dostawy fakturę VAT dotyczącą dostarczanych Towarów.
- W przypadku nieobecności Klienta pod wskazanym adresem, Dostawca pozostawi awizo lub podejmie próbę kontaktu telefonicznego celem ustalenia innego terminu dostarczenia. W przypadku zwrotnego odesłania zamówionego Towaru do Sklepu przez Dostawcę, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem drogą elektroniczną lub telefonicznie, ustalając ponownie z Klientem termin i koszty ponownej Dostawy.
- Koszty ponownej Dostawy ponosi Klient.
- Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje o Towarach podane na stronach Sklepu Internetowego, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania na bieżąco zmian w cenach Towarów. Uprawnienie Sprzedawcy, zawarte w poprzednim zdaniu, nie ma wpływu na Zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmiany ceny.
- Ceny zamieszczone przy danym Towarze są określone jako:
- a) cena regularna – cena stosowana bez promocji na dany Towar,
- b) cena promocyjna – stosowana przy obniżce,
- c) cena najniższa z ostatnich 30 dni – podawana informacyjnie w przypadku wprowadzenia obniżki cen na dany Towar.
- Opinię dotyczącą obsługi zamówienia lub opinię dotyczącą Towaru można umieścić:
- a) podczas wizyty w Sklepie Internetowym poprzez kliknięcie w interfejs umieszczony przy Towarze;
- b) poprzez kliknięcie w link umieszczony w wiadomości e-mail.
- Warunkiem uzyskania możliwości wystawienia weryfikowanej Opinii jest wyrażenie przez Klienta zgody (zaznaczenie odpowiedniego checkboxu podczas składania Zamówienia) na przesłanie przez IdoSell informacji o możliwości wystawienia Opinii o Towarze, na adres korespondencji elektronicznej wskazany przez Klienta podczas składania Zamówienia.
- Opinie wystawiane poprzez korzystanie z funkcjonalności interfejsu nie są weryfikowane przez Sprzedawcę co jest odpowiednio zaznaczone w opisie w interfejsie (opinia niepotwierdzona zakupem).
- Dodanie Opinii jest dobrowolne i nieodpłatne.
- W ramach jednego zamówienia Klient ma możliwość wyłącznie jednokrotnego dodania Opinii.
- Oceny są przechowywane i prezentowane publicznie na stronie Sklepu Internetowego, a także na stronach internetowych https://zaufaneopinie.idosell.com oraz https://trustedreviews.idosell.com.
- Sprzedawca weryfikuje Opinie za pomocą adresu e-mail, który został użyty w procesie zakupowym danego Towaru. Opinia, która umieszcza jest przez osobę posługującą się e-mailem, który został użyty w procesie zakupowym - oznacza jest na stronie Sklepu komentarzem "opinia potwierdzona zakupem". Każda inna Opinia oznaczana jest jako "opinia niepotwierdzona zakupem".
- Z chwilą wystawienia Opinii, Sprzedawca otrzymuje od IdoSell treść Opinii celem weryfikacji:
- a) ważności Opinii w świetle Regulaminu;
- b) pochodzenia Opinii.
- Wystawiając Opinię Klient podaje następujące informacje:
- a) ocenę w skali od 1 do 5 dla Towaru oraz wypowiedź słowną limitowaną do 65535 znaków słownych;
- b) treść Opinii.
- Opinia przesłana przez IdoSell zostanie opublikowana przez Sprzedawcę po dokonaniu weryfikacji pod kątem zgodności jej treści z zasadami Regulaminu.
- Sprzedawca weryfikuje czy dane Towaru (nazwa, parametry, numer artykułu / kod) są zgodne z oferowanym zakresem Towarów oraz czy adres do korespondencji elektronicznej, z którego dokonano wystawienia oceny jest tożsamy z do korespondencji elektronicznej podanym podczas wyrażenia zgody na przesyłanie informacji marketingowej w imieniu i na rzecz Sprzedawcy.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do kontaktu z Klientem zamieszczającym Opinię z wykorzystaniem przekazanego adresu do korespondencji elektronicznej.
- Sprzedawca publikuje w Sklepie:
- a) wszystkie Opinie, z wyjątkiem tych, które spełniają przesłanki, o których mowa w pkt. 18 i 24 niniejszego paragrafu;
- b) zarówno Opinie pozytywne jak i Opinie negatywne.
- Opinie w Sklepie:
- a) nie są sponsorowane;
- b) nie mają na nie wpływu stosunki umowne ze Sprzedawcą;
- c) nie są w żaden sposób modyfikowane.
- Decyzja o odrzuceniu Opinii zostaje podjęta w terminie _30_ dni roboczych liczonych od dnia otrzymania przez Sprzedawcę Opinii od IdoSell.
- O odrzuceniu Opinii Klient jest informowany w wiadomości wysłanej na adres do korespondencji elektronicznej podany w zgodzie na przesyłanie zaproszenia do wystawienia Opinii, zawierającej jednocześnie informację o przyczynie odrzucenia Opinii.
- Ponowne zamieszczenie Opinii po jej odrzuceniu przez Sprzedawcę jest możliwe po spełnieniu wszystkich wymagań odnośnie Opinii, wskazanych w Regulaminie.
- Sprzedawca zastrzega prawo odrzucenia i niepublikowania Opinii, która:
- a) narusza postanowienia Regulaminu,
- b) narusza obowiązujące przepisy prawa,
- c) nie jest zgodna z dobrymi obyczajami, normami społecznymi lub obyczajowymi,
- d) wzywa do nienawiści na jakimkolwiek tle w szczególności rasowej, wyznaniowej, etnicznej,
- e) zawiera treści faszystowskie, pornograficzne lub powszechnie uznane za wulgarne,
- f) propaguje przemoc lub obraża uczucia religijne,
- g) narusza prawa osób trzecich lub stanowi groźbę skierowaną do innych osób,
- h) zawiera dane osobowe, adresy e-mail lub inne dane umożliwiające bezpośredni kontakt,
- i) jest kopią treści Opinii w całości lub części wystawionych przez innych Klientów Sklepu, producenta opiniowanego Towaru oraz zawiera fragmenty treści z różnych źródeł,
- j) zawiera odnośniki do innych stron internetowych, podmiotów w szczególności konkurencyjnych serwisów internetowych, sklepów internetowych,
- k) zawiera cenę Towaru,
- l) zawiera treści reklamowych lub innych treści o charakterze komercyjnym, nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd,
- m) nie dotyczy w całości lub części opiniowanego Towaru,
- n) zawiera treści o charakterze spamu,
- o) jest dodawana wielokrotnie przez tego samego Klienta lub o tożsamej treści,
- p) jest zamieszczana przez urządzenia automatyczne, tzw. boty,
- q) pozostaje w sprzeczności z dobrym imieniem, renomą lub interesem Sprzedawcy,
- r) nie jest sporządzona z zachowaniem zasad poprawnej pisowni;
- s) stanowi czyn nieuczciwej konkurencji.
- Treść Opinii jest ograniczona jedynie do umieszczenia pliku tekstowego. Nie jest możliwe zamieszczanie w Opinii plików graficznych czy multimedialnych.
- Opinia jest publikowana w Sklepie przez okres, w którym oferowany jest Towar będący przedmiotem Opinii.
- Treści zamieszczone przez Klienta nie są jego subiektywną oceną i nie odzwierciedlają poglądów Sprzedawcy.
- Sprzedawca nie jest dostawcą Treści, a jedynie podmiotem zapewniającym techniczne możliwości do przedstawiania Treści w Sklepie.
- Wystawiając Opinię, Klient oświadcza, że:
- a) wyraża zgodę na pośrednictwo IdoSell (rozumiane jako dostęp do Treści) w przesyłaniu Sprzedawcy wystawionej Opinii i nie wnosi z tego tytułu żadnych roszczeń;
- b) Opinia nie narusza zasad zawartych w Regulaminie;
- c) Opinia jest wynikiem własnej intelektualnej działalności Klienta i nie narusza praw osób trzecich, w szczególności praw autorskich; w przypadku nieprawdziwości powyższych oświadczeń Klient ponosi odpowiedzialność wobec osób trzecich za naruszenie ich praw;
- d) udziela Sprzedawcy niewyłącznej, nieodpłatnej licencji na wykorzystywanie, utrwalanie w pamięci komputera, zmienianie, usuwanie, uzupełnianie, wykonywanie publiczne, wyświetlanie publiczne, zwielokrotnianie (wytwarzanie dowolną techniką egzemplarzy Opinii, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową) i rozpowszechnianie przez publiczne udostępnianie w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niej dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, w szczególności w internecie Treści i Opinii oraz na wykorzystywanie Opinii w celu promocji i reklamy Sprzedawcy, na terytorium całego świata;
- e) zezwala Sprzedawcy na udzielanie dalszych sublicencji w odniesieniu do Treści;
- f) zezwala na wykonywanie samodzielnie przez Sprzedawcę lub za pomocą podmiotów trzecich praw zależnych w zakresie opracowania, dostosowywania, przerabiania i tłumaczenia Treści i Opinii, w rozumieniu przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
- Zabronione jest:
- a) dostarczanie lub przekazywanie w Opinii jakichkolwiek treści zabronionych przez obowiązujące przepisy prawa, w szczególności treści naruszających prawa autorskie osób trzecich albo ich dobra osobiste (zakaz umieszczania treści o charakterze bezprawnym);
- b) umieszczanie w Opinii niezamówionej informacji handlowej lub publikacji reklam towarów i usług;
- c) wykonywanie czynności informatycznych lub wszelkich innych czynności mających na celu wejście w posiadanie informacji nieprzeznaczonych dla Klienta, w tym danych innych Klientów lub ingerencja w zasady lub techniczne aspekty funkcjonowania Sklepu;
- d) naruszanie jakichkolwiek ograniczeń obowiązujących geograficznie bądź terytorialnie;
- e) dostarczanie Treści nie związanych z działalnością Sprzedawcy;
- f) dostarczanie Treści nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd.
- Opinia Klienta może być udostępniana organom uprawnionym na mocy obowiązujących przepisów prawa do jej otrzymania.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zabezpieczenie urządzeń końcowych stosowanych przez Klienta, przed ingerencją osób trzecich. Z uwagi na publiczny charakter sieci Internet, korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione.
- W celu prawidłowego korzystania z funkcjonalności wystawiania Opinii Klient powinien zapewnić we własnym zakresie i na własny koszt dostęp do odpowiednich urządzeń, Internetu oraz energii elektrycznej.
- Występowanie drobnych niedogodności w funkcjonowaniu Sklepu (m.in. ze względu na czynności konserwacyjne lub związane z aktualizacją usług) jest normalne w toku świadczenia usług.
- Każdy kto uzna, że Opinia publikowana w Sklepie narusza jego prawa może powiadomić Sprzedawcę o potencjalnym naruszeniu w sposób i na zasadach wskazanych w Regulaminie Sklepu.
- Klient wyłącznie i samodzielnie ponosi odpowiedzialność za wypowiedź poczynioną w ramach Opinii. Sprzedawca jest uprawniony do usunięcia Opinii na zasadach wynikających z przepisów prawa i Regulaminu.
- Otrzymanie powiadomienia, o którym mowa w pkt. 29 niniejszego paragrafu powoduje zawieszenie publikacji Opinii w Sklepie.
Reklamacje – odpowiedzialność sprzedawcy wobec konsumenta za niezgodność Towaru z umową sprzedaży
- Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia Konsumentom Towaru zgodnego z Umową Sprzedaży.
- Sprzedawca ponosi wobec Konsumenta odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.
- Towar jest zgodny z Umową Sprzedaży, jeżeli zgodne z Umową Sprzedaży pozostają w szczególności jego:
- a) opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność;
- b) nadaje się do celów, do których zazwyczaj używa się towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
- c) występuje w takiej ilości i ma takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla towaru tego rodzaju i których Konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedawca wykaże, że:
- i) nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,
- ii) przed zawarciem Umowy Sprzedaży publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,
- iii) publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu Umowy Sprzedaży;
- d) jest dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument może rozsądnie oczekiwać;
- e) jest takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sprzedawca udostępnił Konsumentowi przed zawarciem Umowy Sprzedaży, i odpowiada opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży w zakresie, o którym mowa w pkt. 3 niniejszego paragrafu, jeżeli Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia Umowy Sprzedaży, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Towaru odbiega od wymogów zgodności z Umową Sprzedaży określonych w pkt. 3, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Towaru.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży wynikający z niewłaściwego zamontowania Towaru, jeżeli zostało ono przeprowadzone przez Sprzedawcę lub na jego odpowiedzialność.
- Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową Sprzedaży, Konsument może żądać jego naprawy bądź wymiany.
- Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z Umową Sprzedaży w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy.
- Jeżeli niemożliwość lub nadmierność kosztów dotyczą zarówno naprawy, jak i wymiany, Sprzedawca może odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową. W takim przypadku Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, o których mowa w pkt. 12 niniejszego paragrafu. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Towaru z Umową Sprzedaży, wartość Towaru zgodnego z Umową Sprzedaży oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży.
- Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany Towaru w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności Towaru z Umową Sprzedaży i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel, w jakim Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca. Sprzedawca zapewnia odbiór Towaru na własny koszt za pośrednictwem firmy kurierskiej. Informacje dotyczące realizacji prawa do reklamacji Towaru niezgodnego z Umową Sprzedaży są zamieszczone pod adresem www.dstreet.pl w zakładce Zwroty i reklamacje.
- Konsument jest obowiązany udostępnić Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie w celu jego odebrania, które odbywa się na koszt Sprzedawcy.
- Jeżeli Towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności Towaru z Umową Sprzedaży, Sprzedawca demontuje Towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
- Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, jeżeli Towar jest niezgodny z Umową Sprzedaży, gdy:
- a) Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży;
- b) Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży;
- c) brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży występuje nadal, pomimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z Umową Sprzedaży;
- d) brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy Sprzedaży;
- e) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
- Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy Sprzedaży, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z Umową Sprzedaży pozostaje do wartości Towaru zgodnego z Umową Sprzedaży. Zwrot należności powstałej wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny następuje nie później niż w terminie 14 dni o dnia otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
- Sprzedawca może nie przyjąć oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, jeśli wykaże, że brak zgodności z Umową Sprzedaży jest nieistotny.
- W razie odstąpienia od Umowy sprzedaży Konsument niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca cenę nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania Sprzedawcy. Jeśli niezgodność Towaru z Umową Sprzedaży dotyczy tylko niektórych Towarów dostarczonych na podstawie Umowy Sprzedaży, Konsument może odstąpić od Umowy Sprzedaży tylko w odniesieniu do niektórych Towarów.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
Procedura reklamacyjna
- Klient ma prawo do składania reklamacji związanych z Towarem przesyłając informację na adres Sprzedawcy wskazany w niniejszym Regulaminie (D-TEX sp. z o.o. z siedzibą w Wieluniu przy ul. Jana Długosza 5, 98-300 Wieluń) bądź na adres korespondencji elektronicznej: sklep@dstreet.pl lub telefonicznie pod numerem telefonu: 42 278 44 44.
- W terminie 14 (czternastu) dni kalendarzowych od dnia otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego Sprzedawca udzieli odpowiedzi na reklamację.
- W celu rozpatrzenia reklamacji przez Sprzedawcę Klient powinien dostarczyć Sprzedawcy reklamowany Towar wraz z dowodem zakupu i opisem niezgodności.
- Opis reklamacji powinien zawierać:
- a) opis niezgodności z Umową Sprzedaży lub opis powstałego problemu;
- b) datę wystąpienia;
- c) nazwisko, imię, nazwę podmiotu reklamującego, adres do korespondencji.
- d) żądania z tytułu przysługujących praw z tytułu braku zgodności Towaru z Umową Sprzedaży poprzez określenie sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży.
- Podstawy reklamacji w szczególności nie może stanowić:
- a) powoływanie się na okoliczności związane z nieprawidłowym funkcjonowaniem przeglądarki internetowej, łącz telekomunikacyjnych, napraw serwisowych, które Usługodawca musi prowadzić w celu utrzymania Systemu,
- b) inne okoliczności związane z działalnością podmiotów, za których działania Usługodawca nie odpowiada,
- c) mechaniczne uszkodzenia Towaru, powstałe z przyczyn leżących po stronie Klienta (otarcie, rozerwanie, naderwanie bądź zadrapanie, oderwanie ozdób, zamka, gumy itp.) oraz uszkodzenia Towaru powstałe w wyniku braku lub nieprawidłowej konserwacji,
- d) uszkodzenia powstałe na skutek użytkowania Towaru niezgodnie z przeznaczeniem.
- Jeżeli Sprzedawca nie udzieli odpowiedzi na reklamację w terminie, o którym mowa w ust. 2, uważa się, że uznał reklamację.
- Odpowiedź na reklamację Sprzedawca przekazuje Klientowi na papierze lub na trwałym nośniku na adres korespondencji elektronicznej Klienta lub na adres Klienta wskazany na Koncie Klienta albo podczas składania Zamówienia.
- Konsument może skorzystać z pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Podmiotem uprawnionym, właściwym dla Sprzedawcy jest Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Łodzi https://www.wiih.lodz.pl.
- Jeśli Towary opisane na stronie internetowej www.dstreet.pl objęte są gwarancją producenta, informacja o tym oraz o treści udzielonej gwarancji znajduje się w opisie Towaru zamieszczonym na stronie internetowej Sklepu.
- Sprzedawca odpowiada za niezgodność Towaru z Umową Sprzedaży, która istniała w chwili dostarczenia Towaru i została ujawniona w ciągu dwóch lat od chwili dostarczenia Towaru.
- Sprzedawca nie odpowiada za niezgodność Towaru z Umową Sprzedaży jeśli Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia Umowy Sprzedaży, dostał wyraźną informację o tym, że nabywany Towar jest niepełnowartościowy (np. rzecz z uszkodzeniem, zabrudzeniem) i zaakceptował brak danej cechy Towaru nabywając go.
- Postanowienia niniejszego działu stosuje się odpowiednio do Przedsiębiorcy Jednoosobowego Działającego na Prawach Konsumenta.
Odstąpienie od Umowy Sprzedaży przez Konsumenta
- Konsument, może odstąpić od Umowy Sprzedaży Towaru w terminie 14 dni kalendarzowych bez podawania przyczyny. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone:
- a) w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@dstreet.pl lub
- b) pisemnie na adres: D-TEX sp. z o.o. z siedzibą w Wieluniu przy ul. Jana Długosza 5, 98-300 Wieluń.
- Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta oraz stanowi załącznik do Regulaminu. Konsument może także złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy przy pomocy wzoru formularza odstąpienia od umowy stanowiącego załącznik nr 2 do Regulaminu. Jest on dostępny również na stronie Sklepu Internetowego w zakładce Zwroty i reklamacje. Skorzystanie z powyższego formularza stanowi ułatwienie dla Konsumenta jednak nie jest obowiązkowe. W przypadku złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną, Sprzedawca potwierdza otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Prosimy również załączyć oświadczenie do zwracanej paczki, znacznie usprawni to całą procedurę zwrotu.
- Bieg terminu do odstąpienia od Umowy Sprzedaży rozpoczyna się dla Umowy Sprzedaży, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Towar – od objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku gdy Umowa Sprzedaży obejmuje wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Towaru, partii lub części, dla pozostałych umów – od dnia ich zawarcia.
- W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowę uważa się za niezawartą. Jeżeli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
- Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy Towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym). Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania z powrotem Towaru lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu odesłania Towaru, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Towar od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy, lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od Umowy Sprzedaży chyba, że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem. Towar należy zwrócić na adres Sprzedawcy: D-TEX sp. z o.o. z siedzibą w Wieluniu przy ul. Jana Długosza 5, 98-300 Wieluń.
- Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
- Prawo do odstąpienia od Umowy nie przysługuje w przypadku Umowy:
- a) o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
- b) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy;
- c) w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- d) w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
- e) w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- f) w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami;
- g) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
- h) w której Konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub towarów;
- i) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- j) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
- k) zawartej w drodze aukcji publicznej;
- l) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu towarów, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
- m) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od Umowy.
- W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie treści cyfrowej Sprzedawca od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy nie może wykorzystywać treści innych niż dane osobowe dostarczone lub wytworzone przez Konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowych dostarczonych przez Sprzedawcę, z wyjątkiem treści, które:
- a) są użyteczne wyłącznie w związku z treścią cyfrową, które stanowiły przedmiot umowy;
- b) dotyczą wyłącznie aktywności Konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowych dostarczonych przez Sprzedawcę;
- c) zostały połączone przez Sprzedawcę z innymi danymi i nie mogą zostać z nich wydzielone lub mogą zostać wydzielone jedynie przy nakładzie niewspółmiernych wysiłków;
- d) zostały wytworzone przez Konsumenta wspólnie z innymi konsumentami, którzy nadal mogą z nich korzystać.
- Z wyjątkiem przypadków, o których mowa w pkt. 13 lit a) – 13 lit. c) niniejszego paragrafu Sprzedawca na żądanie Konsumenta udostępnia mu treści inne niż dane osobowe, które zostały dostarczone lub wytworzone przez Konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowych dostarczonych przez Sprzedawcę.
- Konsument ma prawo odzyskać treści cyfrowe od Sprzedawcy nieodpłatnie, bez przeszkód ze strony Sprzedawcy, w rozsądnym terminie i powszechnie używanym formacie przeznaczonym do odczytu maszynowego.
- W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca może uniemożliwić Konsumentowi dalsze korzystanie z treści cyfrowych, w szczególności przez uniemożliwienie Konsumentowi dostępu do treści cyfrowych lub zablokowanie Konta.
- Postanowienia niniejszego paragrafu stosuje się odpowiednio do Przedsiębiorcy jednoosobowego działającego na prawach konsumenta.
- Konsument, może odstąpić od Umowy Sprzedaży Towaru w terminie 14 dni kalendarzowych bez podawania przyczyny. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone:
Rozwiązanie umowy o prowadzenie Konta (usunięcie Konta)
- Obie strony umowy (Sprzedawca i Klient) uprawnione są do rozwiązania umowy o prowadzenie Konta w każdym czasie jej obowiązywania bez wskazywania przyczyn.
- Klient składa oświadczenie woli bezpośrednio na adres korespondencji elektronicznej Sprzedawcy.
- Sprzedawca składa oświadczenie woli bezpośrednio na wskazany przez Klienta adres korespondencji elektronicznej lub na adres Klienta wskazany na Koncie Klienta albo podczas składania Zamówienia.
Reklamacje dotyczące Umowy o świadczenie usług [nie dotyczy umowy sprzedaży]
- Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych można składać m.in.:
- pisemnie na adres: D-TEX sp. z o.o., ul. Jana Długosza 5, 98-300 Wieluń;
- formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@dstreet.pl;
- poprzez Formularz Kontaktowy dostępny na stronie www.dstreet.pl.
-
Sprzedawca sugeruje podanie w opisie reklamacji:
- szczegółów dotyczących reklamacji, przede wszystkim rodzaju i daty zdarzenia będącego podstawą reklamacji;
- żądania Klienta;
- danych kontaktowych Klienta do przesłania informacji zwrotnej.
- Sprzedawca udzieli odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
- Postanowienia niniejszego paragrafu stosuje się odpowiednio do postępowania w zakresie skarg składanych przez osoby korzystające z Serwisu, w tym osoby lub podmioty, które dokonały zgłoszenia niedozwolonych treści, do których skierowane są decyzje związane z blokowaniem lub zawieszaniem treści dostępnych w Serwisie.
- Osoby dokonujące zgłoszenia niedozwolonych treści mogą złożyć skargę w przedmiocie otrzymanej decyzji związanej z działaniami podejmowanymi w zakresie zablokowania lub zawieszenia treści lub Kont naruszających postanowienia Regulaminu lub załączników do Regulaminu w tym załącznika pn. „Regulamin zgłaszania treści nielegalnych i moderowania treści w serwisie www.dstreet.pl” bądź obowiązujących przepisów – w okresie 6 miesięcy od dnia otrzymania decyzji Sprzedawcy.
- Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych można składać m.in.:
Usługi nieodpłatne świadczone drogą elektroniczną
- Sprzedawca świadczy na rzecz Klientów, drogą elektroniczną usługi nieodpłatne:
- Formularz Kontaktowy
- Prowadzenie Konta Klienta
- Wysyłanie Newslettera do Klienta
- Wystawianie Opinii
- Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wyboru i zmiany rodzaju, form, czasu oraz sposobu udzielania dostępu do wybranych wymienionych usług, o czym poinformuje Klientów w sposób właściwy dla zmiany Regulaminu.
- Usługa Formularz Kontaktowy polega na wysłaniu za pomocą formularza umieszczonego na Stronie Internetowej Sklepu wiadomości do Sprzedawcy. Rezygnacja z usługi nieodpłatnej Formularz Kontaktowy, możliwa jest w każdej chwili i polega na zaprzestaniu wysyłania zapytań do Sprzedawcy.
- Usługa Prowadzenie Konta Klienta dostępna jest po dokonaniu Rejestracji na zasadach opisanych w Regulaminie i polega na udostępnieniu Klientowi dedykowanego panelu w ramach Strony Internetowej Sklepu, umożliwiającego Klientowi modyfikacje danych, które podał podczas Rejestracji, jak też śledzenia historii Zamówień bieżących i już zrealizowanych.
- Klient, który dokonał Rejestracji może zgłosić Sprzedawcy żądanie usunięcia Konta Klienta za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@dstreet.pl albo w formie pisemnej na adres Sprzedawcy wskazany w niniejszym Regulaminie, przy czym Konto może ono zostać usunięte w terminie do 14 (słownie: czternastu) dni kalendarzowych od dnia zgłoszenia żądania.
- Sprzedawca jest uprawniony do zablokowania dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych, w przypadku działania przez Klienta na szkodę Sprzedawcy lub innych Klientów, naruszenia przez Klienta przepisów prawa lub postanowień Regulaminu, a także, gdy zablokowanie dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych jest uzasadnione względami bezpieczeństwa - w szczególności: przełamywaniem przez Klienta zabezpieczeń strony internetowej Sklepu. Zablokowanie dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych z wymienionych przyczyn trwa przez okres niezbędny do rozwiązania kwestii stanowiącej podstawę zablokowania dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych. Sprzedawca zawiadamia Klienta o zablokowaniu dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych drogą elektroniczną na adres podany przez Klienta w formularzu rejestracyjnym.
- Usługa Wysyłanie Newslettera, SMS-Newslettera to usługa dystrybucyjna świadczona przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, bądź w formie wiadomości sms przesyłanej na telefon komórkowy, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Usługobiorcom (tj. Klientom, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie Newslettera, SMS-Newslettera) automatyczne otrzymywanie od Usługodawcy cyklicznych treści kolejnych edycji Newslettera, SMS-Newslettera zawierającego informacje handlowe o Towarach, nowościach i promocjach w Sklepie Internetowym. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, rezygnacji z Newslettera, SMS-Newslettera poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@dstreet.pl albo w formie pisemnej na adres Sprzedawcy wskazany w niniejszym Regulaminie.
- Klient, który korzystał z usług świadczonych drogą elektroniczną rozwiązuje umowę o świadczenie usług wysyłając oświadczenie woli, przy użyciu dowolnego środka komunikacji na odległość umożliwiającego zapoznanie się Sprzedawcy z oświadczeniem woli Klienta (np. samodzielne usunięcie Konta Klienta, wycofanie zgody na przesyłanie Newslettera).
- Sprzedawca świadczy na rzecz Klientów, drogą elektroniczną usługi nieodpłatne:
Postanowienia końcowe
- Niniejszy Regulamin podlega przepisom prawa polskiego i będą interpretowane zgodnie z nimi, z wyłączeniem zawartych w nim norm kolizyjnych.
- Ponadto wyłączone zostaje również stosowanie Konwencji Narodów Zjednoczonych o Umowach Międzynarodowej Sprzedaży Towarów.
- Konsumentem dokonującym zakupów w Sklepie, zamieszkałym na stałe na terytorium Unii Europejskiej, przysługuje również ochrona przyznana na podstawie bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa państwa ich zamieszkania.
- Przedsiębiorca dokonujący zakupu w sklepie wyraża zgodę na poddanie się wyłącznej jurysdykcji sądów właściwych dla siedziby Sklepu.
- Informacje o Towarach zamieszczone na stronach Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów właściwych.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy Sprzedaży w myśl przepisów właściwych, z zastrzeżeniem postanowienia ust. 7 niniejszego paragrafu.
- W przypadku umów zawieranych z Klientami będącymi Przedsiębiorcami, Sprzedawca ponosi odpowiedzialność tylko w przypadku umyślnego wyrządzenia szkody i w granicach strat rzeczywiście poniesionych przez Klienta będącego Przedsiębiorcą.
- Promocje w Sklepie nie łączą się, chyba że regulamin danej promocji stanowi inaczej. Sklep nie odpowiada za połączenie dwóch lub więcej promocji w wyniku błędu systemu informatycznego. Sklep zastrzega sobie prawo do anulowania takiego Zamówienia.
- Klient może skorzystać z Programu Rabatowego, którego warunki są umieszczonego na stronie internetowej Sklepu pod adresem http://www.dstreet.pl. Program Rabatowy nie łączy się z innymi promocjami.
- Każdorazowo regulamin danej promocji publikowany jest na stronie internetowej Sklepu pod adresem http://www.dstreet.pl.
- W najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za blokowanie przez administratorów serwerów pocztowych przesyłania wiadomości na adres e-mail wskazany przez Klienta oraz za usuwanie i blokowanie e-maili przez oprogramowanie zainstalowane na komputerze używanym przez Klienta.
- Treść niniejszego Regulaminu, zamieszczonego na stronie internetowej http://www.dstreet.pl, może zostać wydrukowana lub utrwalona w inny sposób na trwałym nośniku Konsumenta w każdej chwili.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu z ważnych przyczyn.
- Zmiana Regulaminu staje się skuteczna w terminie wskazanym przez Sprzedawcę, nie krótszym niż 7 (słownie: siedem) dni kalendarzowych od momentu zamieszczenia na stronie internetowej. Zamówienia złożone przez Klienta przed wejściem w życie zmian są realizowane na podstawie dotychczasowego Regulaminu. Złożenie Zamówienia po otrzymaniu informacji o zmianie Regulaminu oznacza akceptację jego treści.
- W przypadku powstania sporu, w tym w szczególności w związku z zawarciem Umowy Sprzedaży, strony będą dążyły do rozwiązania sprawy polubownie.
- Każdy Klient może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń poprzez skorzystanie z mediacji. Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń poprzez złożenie skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2020.1706), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 25 września 2001 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich. (Dz.U.2017.1356).
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U.2020.1706), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem, a Sprzedawcą. Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
- Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są przez Federację Konsumentów pod adresem e-mail: porady@dlakonsumentow.pl oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 889 866.
- Umowy ze Sprzedawcą zawierane są w języku polskim.
- Klient jest uprawniony do korzystania z treści udostępnianych w ramach Sklepu, nieodpłatnie wyłącznie w zakresie własnego użytku osobistego i wyłącznie w celu prawidłowego korzystania ze Sklepu na terenie całego świata.
- Prezentując w Sklepie, komentarze i Opinie na Koncie lub w innym miejscu, Klient udziela Sprzedawcy niewyłącznej, nieodpłatnej licencji na wykorzystywanie, utrwalanie w pamięci komputera, zmienianie, usuwanie, uzupełnianie, wykonywanie publiczne, wyświetlanie publiczne, zwielokrotnianie i rozpowszechnianie w szczególności w internecie komentarzy i Opinii, na terytorium całego świata.
- Sprzedawca jest uprawniony do udzielania sublicencji związanej z funkcjonowaniem Sklepu.
- Sprzedawca jest uprawniony do wykonywania samodzielnie lub za pomocą podmiotów trzecich praw zależnych w zakresie opracowania, dostosowywania, przerabiania i tłumaczenia komentarzy i Opinii w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
- Wszelkie prawa do treści zamieszczanych w Sklepie lub Newsletterze przez Sprzedawcę, prawa do nazwy i znaku towarowego Sklepu, prawa do elementów graficznych, prawa do oprogramowania oraz prawa w zakresie baz danych podlegają ochronie prawnej i przysługują Sprzedawcy oraz podmiotom, z którymi Sprzedawca zawarł odpowiednie umowy.
- Klient jest uprawniony do korzystania z treści opublikowanych w Sklepie lub Newsletterze nieodpłatnie, zgodnie z przepisami prawa (w tym z treści rozpowszechnionych przez innych Klientów w ramach Sklepu) wyłącznie we własnym użytku bez możliwości jakiegokolwiek wykorzystania w działalności gospodarczej, wyłącznie w celu zapoznania się z nimi i zgodnego z Regulaminem korzystania ze Sklepu, na terenie całego świata.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu Cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2020.344); ustawy o prawach konsumenta (Dz.U.2020.287), ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U.2022.2509) oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 14.05.2024 r.
6A. Opinie o Towarach
Załącznik nr 1
INFORMACJE DOTYCZĄCE KORZYSTANIA Z PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY / WZÓR POUCZENIA O ODSTĄPIENIU OD UMOWY
Prawo odstąpienia od umowy
Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia w którym weszli Państwo w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie towaru.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas: D-TEX sp. z o.o., Wieluń, ul. Jana Długosza 5, 98-300, adres korespondencji elektronicznej: sklep@dstreet.pl, posiadająca numer telefonu 42 278 44 44 o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).
Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. Mogą Państwo również wypełnić i przesłać formularz odstąpienia od umowy lub jakiekolwiek inne jednoznaczne oświadczenie drogą elektroniczną na naszej stronie internetowej www.dstreet.pl. Jeżeli skorzystają Państwo z tej możliwości, prześlemy Państwu niezwłocznie potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy na trwałym nośniku (na przykład pocztą elektroniczną).
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
Skutki odstąpienia od umowy
W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Proszę odesłać lub przekazać nam towar, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo towar przed upływem terminu 14 dni. Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towarów. Wysokość tych kosztów szacowana jest maksymalnie na kwotę około 20 PLN. Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
Załącznik nr 2
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Adresat:
D-TEX sp. z o.o., Wieluń, ul. Jana Długosza 5, 98-300, adres korespondencji elektronicznej: sklep@dstreet.pl, posiadająca numer telefonu 42 278 44 44.
Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących towarów(*) umowy dostawy następujących towarów(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących towarów(*)/o świadczenie następującej usługi(*)
Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
Adres konsumenta(-ów)
Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
Data
(*) Niepotrzebne skreślić.
REGULAMIN ZGŁASZANIA TREŚCI NIELEGALNYCH I MODEROWANIA TREŚCI W SKLEPIE INTERNETOWYM DSTREET.PL (ZAŁĄCZNIK DO REGULAMINU SKLEPU WWW.DSTREET.PL)
SPIS TREŚCI:
- DEFINICJE
- 1.1. Sklep dostępny pod adresem elektronicznym www.dstreet.pl prowadzony jest przez D-TEX sp. z o.o. z siedzibą w Wieluniu, ul. Jana Długosza 5, 98-300 Wieluń, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000687728, NIP: 8322080434, REGON: 367847166, BDO 000123489.
- 1.2. Dane kontaktowe:
- 1.2.1. Adres korespondencyjny:
- 1.2.1.1. D-TEX sp. z o.o., ul. Jana Długosza 5, 98-300 Wieluń
- 1.2.1.2.Poczta elektroniczna: sklep@dstreet.pl
- 1.2.1.3.Kontakt telefoniczny: 42 278 44 44
- 1.2.1. Adres korespondencyjny:
- 1.3. Przez użyte w Regulaminie definicje, należy rozumieć:
- 1.3.1. KLIENT – oznacza (1) osobę fizyczną, która ukończyła 18 lat posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy właściwe, także osobę fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych, która ukończyła 16 rok życia w zakresie, w jakim mogą nabywać prawa i zaciągać zobowiązania, zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa; (2) osobę prawną; (3) jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, której przepisy właściwe przyznają zdolność prawną; albo (4) osobę fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej – która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
- 1.3.2. SPRZEDAWCA – D-TEX sp. z o.o. z siedzibą w Wieluniu, ul. Jana Długosza 5, 98-300 Wieluń, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000687728, NIP: 8322080434, REGON: 367847166, BDO 000123489, adres poczty elektronicznej: sklep@dstreet.pl, numer telefonu: 42 278 44 44.
- 1.3.3. TOWAR – dostępna w Sklepie Internetowym rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- 1.3.4. REGULAMIN – niniejszy Regulamin stanowiący załącznik do Regulaminu Sklepu dstreet.pl, dostępny pod adresem: www.dstreet.pl
- 1.3.5. REGULAMIN SKLEPU – regulamin sklepu www.dstreet.pl dostępny pod adresem: www.dstreet.pl
- 1.3.6. UMOWA O ŚWIADCZENIE USŁUG – świadczenie usług drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.), przez Sprzedawcę na rzecz Klienta za pośrednictwem Sklepu.
- 1.3.7. SKLEP – platforma umożliwiająca Klientom dokonywanie zakupów w sklepie internetowym oraz korzystanie z innych usług udostępnianych przez Sprzedawcę, stanowiąca zespół połączonych ze sobą stron internetowych, dostępna pod adresem internetowym www.dstreet.pl
- 1.3.8. OPINIE – subiektywne i indywidualne informacje o Towarach zakupionych przez Klientów i wystawiane przez Klientów Sklepu.
- 1.3.9. TREŚCI NIELEGALNE – informacje, które samodzielnie lub przez odniesienie do innych działań nie są zgodne z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa w szczególności treści naruszające prawa własności intelektualnej, treści dyskryminujące lub o charakterze rasistowskim, obraźliwe, wulgarne, nawołujące do nienawiści lub w inny sposób naruszające dobra osobiste osób fizycznych lub innych podmiotów.
- NIELEGALNE DZIAŁANIA KLIENTÓW. ZGŁASZANIE TREŚCI NIELEGALNYCH. MODEROWANIE TREŚCI.
- 2.1. W Sklepie dostępne są usługi pośrednie w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych). Usługą pośrednią jest Opinia o Towarach.
- 2.2. Usługa pośrednia jest kierowana do odbiorców na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- 2.3. Sprzedawca może odmówić publikacji Opinii o Towarach, które:
- 2.3.1. wprowadzają w błąd;
- 2.3.2. zawierają treści reklamowe lub marketingowe bądź odnoszą się do lokowania Towaru;
- 2.3.3. naruszają obowiązujące przepisy;
- 2.3.4. naruszają dobra osobiste osób fizycznych bądź innych podmiotów lub zasady współżycia społecznego;
- 2.3.5. nie dotyczą Towaru;
- 2.3.6. zawierają treści wulgarne lub powszechnie uważane za obraźliwe.
- 2.4. Klient uprawniony jest do korzystania ze Sklepu zgodnie z jego przeznaczeniem, w granicach prawa i dobrych obyczajów, z poszanowaniem praw i dóbr innych osób.
- 2.5. W szczególności, Klient zobowiązuje się do:
- 2.5.1. nieumieszczania w Sklepie jakichkolwiek treści naruszających przepisy prawa, dobre obyczaje lub naruszających dobra osobiste osób trzecich, treści zawierających lub rozpowszechniających pornografię dziecięcą lub treści terrorystycznych lub naruszających prawa własności intelektualnej, a także treści o charakterze rasistowskim lub dyskryminującym;
- 2.5.2. niewykonywania czynności powodujących ingerencję w zasady lub techniczne aspekty funkcjonowania Sklepu;
- 2.5.3. nie modyfikowania treści prezentowanych w Sklepie;
- 2.5.4. niewprowadzania osób korzystających z Sklepu w błąd, np. poprzez podawanie w opinii lub komentarzu nieprawdziwych informacji dotyczących Towaru;
- 2.5.5. powstrzymywania się od działania w złej wierze, od nadużywania funkcjonalności Sklepu, korzystania z Sklepu niezgodnie z jego przeznaczeniem i wbrew Regulaminowi;
- 2.5.6. nienaruszania jakichkolwiek ograniczeń obowiązujących geograficznie bądź terytorialnie;
- 2.5.7. niewykorzystywania zasobów i funkcji Sklepu w celu prowadzenia przez Klienta działalności, która naruszałaby interes Sprzedawcy, m.in. zamieszczanie treści niezwiązanych z działalnością Sprzedawcy lub treści mogących wprowadzić w błąd;
- 2.5.8. nieprzełamywania zabezpieczeń Sklepu bądź niewykonywania innych działań na szkodę Sprzedawcy.
- 2.6. Klient zobowiązany jest przestrzegać zobowiązania określone w Regulaminie oraz Regulaminie Sklepu na każdym etapie korzystania ze Sklepu.
- 2.7. Każdy korzystający ze Sklepu ma możliwość zgłoszenia Sprzedawcy Treści Nielegalnych lub sprzecznych z Regulaminem, rozpowszechnianych z wykorzystaniem funkcjonalności Sklepu przesyłając korespondencję elektroniczną na adres: sklep@dstreet.pl lub korespondencję pocztową na adres: D-TEX sp. z o.o., ul. Jana Długosza 5, 98-300 Wieluń.
- 2.8. Zgłaszający powinien podać dane umożliwiające dokonanie weryfikacji zgłoszenia nadużycia, w tym w szczególności:
- 2.8.1. dokładną elektroniczną lokalizację URL naruszenia,
- 2.8.2. wyjaśnienie powodów, dla których uznaje daną treść za nielegalną lub sprzeczną z Regulaminem,
- 2.8.3. imię, nazwisko i adres email z wyjątkiem sytuacji, która dotyczy niegodziwego traktowania w celach seksualnych i wykorzystywania seksualnego dzieci oraz pornografii dziecięcej.
- 2.9. Dokonując zgłoszenia korzystający ze Sklepu oświadcza, jednocześnie, że formułowane przez niego zarzuty są prawidłowe i kompletne.
- 2.10. W razie uzyskania wiadomości, że treść przesyłana czy publikowana z wykorzystaniem funkcjonalności Sklepu ma bezprawny charakter lub narusza treść Regulaminu Sklepu lub jego załączników, Sprzedawca może:
- 2.10.1. niezwłocznie zablokować daną treść – w przypadku blokady, treść nie będzie widoczna ani dostępna dla osób korzystających ze Sklepu ani w panelu Konta danego Klienta;
- 2.10.2. podjąć postępowanie wyjaśniające celem ustalenia okoliczności zdarzenia – skontaktować się z podmiotem zgłaszającym nadużycie, z osobą publikującą zgłoszoną treść, z odpowiednimi organami;
- 2.10.3. poinformować Klienta o nałożeniu blokady na jego treść poprzez przesłanie wiadomości email wskazującej o jaką treść chodzi, powody jej zablokowania, podstawy blokady oraz ewentualnie zanonimizowaną treść zgłoszenia o naruszeniu;
- 2.10.4. postanowienia punktu 2.10.3. nie stosuje się, jeżeli z obowiązujących przepisów prawa wynika obowiązek nieujawniania informacji, o których mowa w punkcie 2.10.3.
- 2.11. Decyzja wraz z uzasadnieniem podjęta w wyniku zgłoszenia danej treści zostanie przekazana na adres email zgłaszającego oraz podmiotu publikującego daną treść.
- 2.12. Klient jest uprawniony do kwestionowania decyzji w przedmiocie blokady treści opublikowanej przez niego z wykorzystaniem funkcjonalności Sklepu, poprzez złożenie sprzeciwu. Postanowienia paragrafu 11 Regulaminu Sklepu stosuje się odpowiednio.
- 2.13. Sprzedawca oświadcza, że działa z poszanowaniem praw podstawowych odbiorców Usług oraz prawa do wolności wypowiedzi.
- 2.14. Sprzedawca podkreśla, że wniesienie lub niewniesienie sprzeciwu zgodnie z pkt. 2.12. Regulaminu pozostaje bez wpływu na prawo osoby zgłaszającej lub osoby publikującej do wniesienia skargi, zgodnie z postanowieniami paragrafu 11 Regulaminu Sklepu. Skargę wnosi się w terminie 6 miesięcy od dnia otrzymania decyzji Sprzedawcy.
- 2.15. W przypadku uznania zasadności sprzeciwu lub w razie ustania okoliczności uzasadniających bezprawność treści, Sprzedawca przywraca zablokowaną treść w Sklepie.
- 2.16. W przypadku uznania sprzeciwu Klienta za bezzasadny lub niewniesienia przez niego sprzeciwu w terminie 14 dni od wydania decyzji, o której mowa w pkt. 2.11., Sprzedawca usuwa zablokowaną treść ze Sklepu.
- 2.17. Sprzedawca jest uprawniony do usunięcia opinii, komentarza lub zablokowania Konta jeśli:
- 2.17.1. zaistniało podejrzenie, że za pośrednictwem opinii, komentarza lub Konta mogło lub może dojść do działań bezprawnych lub zagrażających bezpieczeństwu innych użytkowników Sklepu,
- 2.17.2. opinia, komentarz lub treści prezentowana za pośrednictwem funkcjonalności Sklepu naruszają dobra osobiste Sprzedawcy lub w inny sposób szkodzą Sprzedawcy.
- 2.18. W razie poważnego naruszenia przepisów prawa z wykorzystaniem Sklepu, a także poważnego lub powtarzającego się naruszenia postanowień Regulaminu Sklepu lub załączników do Regulaminu Sklepu, w szczególności powtarzających się prób publikowania lub rozpowszechniania Treści Nielegalnych przez Klienta lub różnych Klientów działających wspólnie, Sprzedawca może, zawiesić Konto bądź Konta lub je zablokować. Zawieszenie bądź zablokowanie Konta jest równoznaczne z zawieszeniem świadczenia usług przy czym:
- 2.18.1. zawieszenie Konta oznacza czasowe wstrzymania jego funkcjonalności. Klient, którego Konto zostało zawieszone, traci możliwość aktywnego korzystania ze Sklepu, nie może dokonywać transakcji ani publikować opinii o Towarach;
- 2.18.2. Klient może przeglądać Sklep i historię zakupów;
- 2.18.3. zablokowanie Konta oznacza utratę możliwości zalogowania się do Konta.
- 2.19. Sprzedawca informuje Klienta przesyłając wiadomość email, o dokonaniu blokady lub zawieszeniu treści lub Konta, gdy blokada staje się skuteczna wskazując jednocześnie zablokowaną treść lub zawieszone treści lub Konta, powody decyzji o blokadzie lub zawieszeniu ze wskazaniem podstaw decyzji.
- 2.20. Klient jest uprawniony do wniesienia skargi, zgodnie z postanowieniami paragrafu 11 Regulaminu Sklepu w sytuacji, gdy nie zgadza się z decyzją o zablokowaniu lub zawieszeniu treści lub Konta.
- 2.21. Skargę wnosi się w terminie 6 miesięcy od dnia otrzymania decyzji Sprzedawcy.
- 2.22. Sprzedawca podejmuje decyzje o blokadzie lub zawieszeniu Treści Nielegalnej w oparciu o wewnętrzne polityki oraz procedury moderacyjne.
- 2.23. Polityki oraz procedury moderacyjne opracowano celem zapewnienia bezpieczeństwa i zwalczania nadużyć.
- 2.24. Polityki oraz procedury moderacyjne opisują sposoby i środki identyfikacji treści lub działań Klientów, które są badane pod kątem naruszenia Regulaminu Sklepu, załączników do Regulaminu Sklepu oraz owiązujących przepisów prawa.
- 2.25. Proces identyfikacji treści lub działań Klientów nie opiera się na zautomatyzowanych ani częściowo zautomatyzowanych narzędziach moderacyjnych.
- 2.26. Decyzje związane z naruszeniem Regulaminu Sklepu załączników do Regulaminu Sklepu oraz obowiązujących przepisów prawa są podejmowane przez Sprzedawcę.
- 2.27. Sprzedawca podejmuje działania wyjaśniające również w sytuacji, gdy informacja o treściach lub działaniach Klientów, które naruszają lub mogą naruszać postanowienia Regulaminu Sklepu, załączników do Regulaminu Sklepu lub przepisów obowiązującego prawa pochodzi od innych użytkowników, organów państwowych lub organizacji zajmujących się bezpieczeństwem w internecie lub zwalczaniem Treści Nielegalnych.
- 2.28. Obowiązujące przepisy zobowiązują Sprzedawcę do udzielenia informacji uprawnionemu organowi sądowemu lub administracyjnemu po otrzymaniu stosownego nakazu. Sprzedawca niezwłocznie poinformuje osobę lub podmiot, którego nakaz dotyczy o otrzymaniu nakazu.
- POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- 3.1. Postanowienia paragrafu 11 Regulaminu Sklepu stosuje się odpowiednio do postępowania w zakresie skarg składanych przez osoby korzystające ze Sklepu, w tym osoby lub podmioty, które dokonały zgłoszenia niedozwolonych treści, do których skierowane są decyzje związane z blokowaniem lub zawieszaniem treści dostępnych w Sklepie. Osoby dokonujące zgłoszenia niedozwolonych treści mogą złożyć skargę w przedmiocie otrzymanej decyzji związanej z działaniami podejmowanymi w zakresie zablokowania lub zawieszenia treści lub Kont naruszających postanowienia Regulaminu Sklepu Internetowego lub załączników do Regulaminu Sklepu w tym Regulaminu Zgłaszania Treści Nielegalnych i moderowania treści w Sklepie www.dstreet.pl bądź obowiązujących przepisów – w okresie 6 miesięcy od dnia otrzymania decyzji Sprzedawcy.
- 3.2. Postanowienia paragrafu 11 Regulaminu Sklepu znajdują także zastosowanie do decyzji związanych z moderowaniem treści przez Sprzedawcę.
- 3.3. Z uwagi na charakter niniejszego dokumentu (załącznik do Regulaminu Sklepu), do wszelkich zagadnień nieuregulowanych znajduje zastosowanie Regulamin Sklepu dostępny na stronie www.dstreet.pl.
Regulamin obowiązujący do dnia 14.05.2024 jest dostępny pod tym adresem.
